Оцінка задоволеності знаннями та практичними навичками з дисципліни «Отоларингологія» випускників спеціальності 222 «Медицина» та інтернів спеціальності «Отоларингологія»

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Олександр Кононов

Анотація

Одним із головних завдань, що стоять перед системою охорони здоров’я, важливе місце посідає вдосконалення кадрової політики. Кваліфікація кадрового потенціалу сфери охорони здоров’я є однією з найважливіших складових забезпечення якості медичної допомоги, разом з їх ефективним розподілом, відповідною до медичних потреб населення чисельністю, віковою структурою, мотивацією до праці.


Мета дослідження: оцінювання рівня своєї додипломної підготовки з дисципліни «Отоларингологія» випускниками спеціальності «Медицина» та інтернами спеціальності «Отоларингологія».


Матеріали та методи. Під час дослідження визначали, чи задоволені випускники й інтерни тривалістю та обсягом навчальної програми з дисципліни «Отоларингологія», рівнем знань і практичних навичок з отоларингології, одержаних на додипломному рівні, а також аналізували бажання респондентів удосконалити свої знання та практичні навички після завершення навчання.


У дослідженні взяли участь 174 випускники закладів вищої освіти України та 103 інтерни, які навчалися до інтернатури в дев’яти різних вищих медичних освітніх закладах. Респондентами були досить молоді люди: середній вік випускників становив 22,4 ± 2,3 року, інтернів – 23,6 ± 1,9 року.


Під час аналізу були застосовані соціологічний, медико-статистичний, аналітичний, узагальнення, графічний методи дослідження.


Результати. Виявлено, що лише 51,1% випускників були задоволені рівнем теоретичних знань, 62,1% – рівнем практичних навичок, частково задоволені – 25,6% та 14,0% випускників відповідно, а незадоволені – 23,3% та 23,9% опитаних відповідно. Лише 37,4% інтернів були задоволені рівнем теоретичних знань, 15,9% – рівнем практичних навичок, частково задоволені – 9,1% та 27,7% цих респондентів відповідно, не задоволені 33,5% та 56,4% інтернів відповідно.


Відмінності даних в обох групах були достовірно значущими (p < 0,05). Усі респонденти мали бажання удосконалювати свої знання і навички з отоларингології, більшість – з невідкладних станів та запальних захворювань.


Висновки. Результати дослідження продемонстрували низький рівень готовності до надання якісної медичної допомоги в умовах реальної клінічної практики випускниками закладів вищої освіти та інтернами, що свідчить про недоліки в організації навчання та контролю знань з даної дисципліни на профільних кафедрах та клінічних базах.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Кононов, О. (2024). Оцінка задоволеності знаннями та практичними навичками з дисципліни «Отоларингологія» випускників спеціальності 222 «Медицина» та інтернів спеціальності «Отоларингологія». Сімейна Медицина. Європейські практики, (4), 55–60. https://doi.org/10.30841/2786-720X.4.2024.320812
Номер
Розділ
На допомогу лікарю-практику
Біографія автора

Олександр Кононов, Національний університет охорони здоров’я України імені П. Л. Шупика

Кандидат медичних наук, доцент

Посилання

Cavina TV. Human resources in the field of health care: state and prospects for development. Investments: Pract Experience. 2017;(15):95–8.

Salata IV, Horachuk VV. Training of personnel for the health care system: organizational and legal aspects. Investments: Pract Experience. 2021;(5):102–09. doi: 10.32702/2306-6814.2021.5.102.

Fung K. Otolaryngology-head and neck surgery in undergraduate medical education: advances and innovations. Laryngoscope. 2015;125(2):1–14. doi: 10.1002/lary.24875.

Sorichetti BD, Pauwels J, Jacobs TB, Chadha NK, Kozak EL, Kozak FK. High frequency of otolaryngology/ENT encounters in Canadian primary care despite low medical undergraduate experiences. Can Med Educ J. 2022;13(1):86–9. doi: 10.36834/cmej.72328.

Hobbs FDR, Bankhead C, Mukhtar T, Stevens S, Perera-Salazar R, Holt T, et al. Clinical workload in UK primary care: a retrospective analysis of 100 million consultations in England, 2007-14. Lancet. 2016;387(10035):2323–30. doi: 10.1016/S0140-6736(16)00620-6.

Kringos DS, Boerma W, van der Zee J, Groenewegen P. Europe’s strong primary care systems are linked to better population health but also to higher health spending. Health Aff (Millwood). 2013;(32):686–94. doi: 10.1377/hlthaff.2012.1242.

National Resident Matching Program. National Resident Matching Program, Results and Data: 2013 Main Residency Match. Washington, DC: National Resident Matching Program; 2013. Available from: http://www.nrmp.org/wp-content/uploads/2013/08/applicantresultsbyspecialty2013.pdf.

Stigler FL, Macinko J, Pettigrew LM, Kumar R, van Weel C. No universal health coverage without primary health care. Lancet. 2016;387:1811. doi: 10.1016/S0140-6736(16)30315-427203497.

Sandhu DPS, Waddell A. Teaching ENT in Primary Care. Otolaryngol (Sunnyvale). 2016;(6):2. doi: 10.4172/2161-119X.1000228.

Association of Faculties of Medicine of Canada. The future of medical education in Canada – a collective vision for MD education. Recommendation VII. Canada: Association of Faculties of Medicine of Canada; 2014. 54 p.

World Health Organization. Global strategy on human resources for health: Workforce 2030 [Internet]. Geneva: WHO; 2016. 64 p. Available from: https://iris.who.int/bitstream/handle/10665/250368/9789241511131-eng.pdf.

World Health Organization. The plan for the recovery of the health care system of Ukraine from the consequences of the war for 2022-2032 [Internet]. Geneva: WHO; 2022. 24 p. Available from: https://www.who.int/docs/librariesprovider2/default-document-library/ukr---pfhsru-v-11-page-by-page.pdf?sfvrsn=bdfd6ac8_2&download=true.

Ministry of Health of Ukraine. Strategy for the development of medical education in Ukraine [Internet]. Kyiv; 2016. 42 p. Available from: https://moz.gov.ua/uploads/1/8475-medical_education_analytics.pdf.

Halushka AM, Podolian YuV, Shvets AV, Horshkov OO. Peculiarities of combat trauma accompanied by acubar trauma in servicemen participating in hostilities. Ukr J Military Med. 2019;(19):56–66.

Office of the President of Ukraine. Assessment of the impact of war on people. Ukraine Office of the President of Ukraine [Internet]. Kyiv: UNICEF; 2023. 136 p. Available from: https://www.undp.org/sites/g/files/zskgke326/files/2023-09/undp-ua-hia-ukr-2.pdf.

Hutsaliuk OM. Analysis of the state of staffing in the health care sector of Ukraine during the reform period. Visnyk Ekonom Nauky Ukr. 2019;(2):110–4. doi: 10.37405/1729-7206.2019.2(37).110–14.

Kadrovi resursy systemy okhorony zdorovia v Ukraini. Personnel resources of the healthcare system in Ukraine. Situational analysis [Internet]. Kyiv; 2019. 133 p. Available from: https://www.skeptic.in.ua/wp-content/uploads/HRH-situational-analysis-2019.pdf.

Volosovets OP, Zabolotko VM, Volosovets AO. Staffing of the healthcare sector in Ukraine and the world. Modern challenges. Ukr Med Visti. 2020;1(84):20–6. doi: 10.32471/umv.2709-6432.84.57.

Voronenko YV, Koshova SP, Tolstanov AK. Informational and psychological technologies development of educational competencies in medical e-education. Wiad Lek. 2019;72(11):2167–71.

Vlasenko VR. Regarding staffing of the healthcare industry. National institute of strategic research [Internet]. In: National Institute for Strategic Studies. Kyiv: NISS; 2022. 9 p. Available from: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2021-09/ohorona-zdorovya.pdf.