Симуляційні технології у навчанні сімейних лікарів
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Мета дослідження: визначення доцільності впровадження симуляційних технологій у навчальний процес лікарів-інтернів та лікарів-курсантів з фаху «Загальна практика–сімейна медицина».
Матеріали та методи. У статті представлено досвід застосування системи Body Interact – clinical reasoning education, освітньої програми віртуальних клінічних сценаріїв на кафедрі сімейної медицини і терапії, яка дає можливість у реальному режимі часу відтворити певну клінічну ситуацію з усім необхідним сучасним набором об’єктивних, лабораторних та інструментальних методів обстеження і провести лікування відповідно до сучасних протоколів європейських та американських медичних асоціацій.
Результати. Симуляційні технології навчання реалізують більш ефективну практичну підготовку лікарів з фаху «Загальна практика–сімейна медицина», покращуючи у 2–3 рази результативність навчання.
Заключення. Використання інтерактивних технологій, зокрема «Віртуального пацієнта», у професійній підготовці сімейних лікарів дає можливість розв’язання проблемних ситуацій за допомогою ефективних дій, інтуїції, навчання, сприяє розвитку комунікативних навичок.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторське право, а також надають журналу право першого опублікування оригінальних наукових статей на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, що дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства твору та першої публікації в цьому журналі.
Посилання
Булавенко О.В. Досвід застосування симуляційних технологій у навчальному процесі спеціалізованого акушерсько-гінекологічного кластера на базі Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова / О.В. Булавенко, Д.Г. Конькова, І.Л. Кукуруза // Шляхи удосконалення навчального процесу і необхідність впровадження нових підходів у роботі кафедр медичного університету в сучасних умовах : тези доповідей навч.- метод. конф., Вінниця, 26 лютого 2014 р. – Вінниця, 2014. – С. 18–19.
Гевкалюк Н.О. Компетентнісний підхід у професійній підготовці лікарів-стоматологів дитячих / Н.О. Гевкалюк // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 16–18.
Гусєв В.М. Шляхи оптимізації додипломного навчання на кафедрі акушерства і гінекології / В.М. Гусєв, В.М. Астахов, Є.М. Шевченко // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 19–21.
Загальні проблеми та перспективи застосування симуляційних методів освіти / В.М. Лісовий, В.А. Капустник, В.Д. Марковський, І.В. Завгородній // Симуляційне навчання в системі підготовки медичних кадрів: матеріали L навч.-метод. конф., присвяченої 212-й річниці від дня заснування ХНМУ, Харків, 30 листопада 2016 р. – Харків, 2016. – С. 3–7.
Подковко Х.В. Інноваційні освітні технології у вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладах: перешкоди та перспективи впровадження / Х.В. Подковко // Вісник. Серія «Педагогічні науки». – 2016. – № 140. – С. 61–64.
Тутченко М.І. Симуляційні технології в навчанні студентів-медиків практичним навичкам / Тутченко М.І., Сусак Я.М. // Вісник Української медичної стоматологічної академії «Актуальні проблеми сучасної медицини». – 2013. – Т. 13, вип. 1 (41). – С. 326–327.
Шляхи підвищення якісного рівня знань / Н.В. Скробач, О.А. Шаповал, В.О. Петрина [та ін.] // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 50–54.
McLeod R. Science, medicine, and the future / Rory McLeod, Robert Stone // BMJ. – 2001. – V. 323.