Симуляційні технології у навчанні сімейних лікарів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

В. М. Ждан
М. Ю. Бабаніна
Є. М. Кітура
М. В. Ткаченко
Л. М. Шилкіна
О. А. Кир’ян

Анотація

Мета дослідження: визначення доцільності впровадження симуляційних технологій у навчальний процес лікарів-інтернів та лікарів-курсантів з фаху «Загальна практика–сімейна медицина».

Матеріали та методи. У статті представлено досвід застосування системи Body Interact – clinical reasoning education, освітньої програми віртуальних клінічних сценаріїв на кафедрі сімейної медицини і терапії, яка дає можливість у реальному режимі часу відтворити певну клінічну ситуацію з усім необхідним сучасним набором об’єктивних, лабораторних та інструментальних методів обстеження і провести лікування відповідно до сучасних протоколів європейських та американських медичних асоціацій.

Результати. Симуляційні технології навчання реалізують більш ефективну практичну підготовку лікарів з фаху «Загальна практика–сімейна медицина», покращуючи у 2–3 рази результативність навчання.

Заключення. Використання інтерактивних технологій, зокрема «Віртуального пацієнта», у професійній підготовці сімейних лікарів дає можливість розв’язання проблемних ситуацій за допомогою ефективних дій, інтуїції, навчання, сприяє розвитку комунікативних навичок.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Ждан, В. М., Бабаніна, М. Ю., Кітура, Є. М., Ткаченко, М. В., Шилкіна, Л. М., & Кир’ян, О. А. (2019). Симуляційні технології у навчанні сімейних лікарів. Сімейна Медицина, (4), 94–96. https://doi.org/10.30841/2307-5112.4.2019.185195
Номер
Розділ
Первинна допомога
Біографії авторів

В. М. Ждан, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Ждан В’ячеслав Миколайович,

кафедра сімейної медицини та терапії

М. Ю. Бабаніна, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Бабаніна Марина Юріївна,

завідувач кафедри сімейної медицини та терапії

Є. М. Кітура, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Кітура Євдокія Михайлівна,

кафедра сімейної медицини та терапії

М. В. Ткаченко, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Ткаченко Максим Васильович,

кафедра сімейної медицини та терапії

Л. М. Шилкіна, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Шилкіна Людмила Миколаївна,

кафедра сімейної медицини та терапії

О. А. Кир’ян, ВДНЗ «Українська медична стоматологічна академія»

Кир’ян Олена Анатоліївна,

кафедра сімейної медицини та терапії

Посилання

Булавенко О.В. Досвід застосування симуляційних технологій у навчальному процесі спеціалізованого акушерсько-гінекологічного кластера на базі Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова / О.В. Булавенко, Д.Г. Конькова, І.Л. Кукуруза // Шляхи удосконалення навчального процесу і необхідність впровадження нових підходів у роботі кафедр медичного університету в сучасних умовах : тези доповідей навч.- метод. конф., Вінниця, 26 лютого 2014 р. – Вінниця, 2014. – С. 18–19.

Гевкалюк Н.О. Компетентнісний підхід у професійній підготовці лікарів-стоматологів дитячих / Н.О. Гевкалюк // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 16–18.

Гусєв В.М. Шляхи оптимізації додипломного навчання на кафедрі акушерства і гінекології / В.М. Гусєв, В.М. Астахов, Є.М. Шевченко // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 19–21.

Загальні проблеми та перспективи застосування симуляційних методів освіти / В.М. Лісовий, В.А. Капустник, В.Д. Марковський, І.В. Завгородній // Симуляційне навчання в системі підготовки медичних кадрів: матеріали L навч.-метод. конф., присвяченої 212-й річниці від дня заснування ХНМУ, Харків, 30 листопада 2016 р. – Харків, 2016. – С. 3–7.

Подковко Х.В. Інноваційні освітні технології у вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладах: перешкоди та перспективи впровадження / Х.В. Подковко // Вісник. Серія «Педагогічні науки». – 2016. – № 140. – С. 61–64.

Тутченко М.І. Симуляційні технології в навчанні студентів-медиків практичним навичкам / Тутченко М.І., Сусак Я.М. // Вісник Української медичної стоматологічної академії «Актуальні проблеми сучасної медицини». – 2013. – Т. 13, вип. 1 (41). – С. 326–327.

Шляхи підвищення якісного рівня знань / Н.В. Скробач, О.А. Шаповал, В.О. Петрина [та ін.] // Медична освіта. – 2018. – № 1 (77). – С. 50–54.

McLeod R. Science, medicine, and the future / Rory McLeod, Robert Stone // BMJ. – 2001. – V. 323.