Preparation by the Speciailty «General practice – Family Medicine» Defective Drawbacks of the Training Program
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
Current programs of specialization for interns and trainees of the retraining cycle for doctors-internists and district pediatricians by the specialty “General practice-family medicine” have been analyzed in the article. It has been shown that specialization programs for family doctors on should meet the requirements of educational and qualification characteristics, unified and local protocols of providing preventive primary medical and emergency aid to patients, as well as State formulary system of drugs. The training should be provided principally in establishments of primary medical aid, based on family medicine.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright and grant the journal the first publication of original scientific articles under the Creative Commons Attribution 4.0 International License, which allows others to distribute work with acknowledgment of authorship and first publication in this journal.
References
Про внесення змін до Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо удосконалення надання медичної допомоги: Закон України № 3611;VI від 07.07.2011 р.
Лемішко Б.Б. Розвиток інтегративної сімейної медицини в Україні / Б.Б. Лемішко, І.О.Мартинюк // Сімейна медицина. – 2014. – № 3 (53). – С. 12-14.
Грицко Р.Ю. Державне управління системою освіти фахівців сімейної медицини в Україні / Р.Ю. Грицко. – Дрогобич: Просвіт, 2014. – С. 150-192.
Порядок організації надання медичної допомоги та забезпечення маршрутів пацієнта лікарем загальної практики–сімейним лікарем при різних клінічних станах та захворюваннях / Л.Ф. Матюха, В.М. Лехан, Н.Г. Гойда [та ін.]. – К.: МОЗ України, 2011. – 47 с.
Просвєтов Ю.В. Сучасні форми навчання лікарів загальної практики – сімейної медицини в умовах реформування медичної галузі / Ю.В. Просвєтов, А.Ю. Гусарова, А.В. Ловіч [та ін.] // Сімейна медицина. – 2015. – № 1 (63). – С. 30.
Лещенко І.Б. Особливості інтегративного підходу в удосконаленні післядипломної освіти лікаря / І.Б. Лещенко, Т.А. Лісовченко // Медична освіта. – 2011. – № 3. – С. 73-75.
Шуматов В.Б. Формирование умений и навыков в системе профессиональных компетенций студентов в медицинском ВУЗе / В.Б. Шуматов, Е.В. Крукович, А.Я. Осин [и др.] // Тихоокеанский медицинский журнал. – 2010. – № 4. – С. 82-86.
Грицко Р.Ю. Структурний аналіз захворюваності населення у практиці сімейного лікаря / Р.Ю. Грицко, О.Б. Ворожбит, О.М. Грицко // Вірусні хвороби: ВІЛ;інфекція / СНІД: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю і пленуму Асоціації інфекціоністів України 03–04 жовтня. – Алушта, 2013. – С. 233-234.
Грицко Р.Ю., Андрейчин М.А. Недоліки програми підготовки лікарів-інтернів і слухачів циклів спеціалізації за спеціальністю «Загальна практика–сімейна медицина» з інфекційних хвороб // Інфекційні хвороби – 2016, № 3 (85). – C 9-92
Бабінець Л.С., Боровик І.О., Корильчук Н.І. та ін. Необхідність оновлення навчальної програми додипломної медичної освіти у зв’язку з пріорітетністю загальної практики–сімейної медицини // Сімейна медицина. – 2016. – № 4 (64). – С. 118-119.