Perspectives of using the methodology «Standardized patient» in the postgraduate training of general practitioners]family medicine

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

О. М. Хвисюк
В. Г. Марченко
О. А. Цодікова
О. М. Корж
Н. В. Горецька

Abstract

It is discussed the innovative ways of the realization the compe1 tence model of the training general practitioners – family medicine. The discussion deals with the prospects for the introduction of technology «Standardized patient» with the assistance of profes1 sional actors on stage of postgraduate education of the doctors of different specialties

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Хвисюк, О. М., Марченко, В. Г., Цодікова, О. А., Корж, О. М., & Горецька, Н. В. (2017). Perspectives of using the methodology «Standardized patient» in the postgraduate training of general practitioners]family medicine. Family Medicine, (1(69), 161–162. https://doi.org/10.30841/2307-5112.1(69).2017.103348
Section
Continuing professional education of doctors
Author Biographies

О. М. Хвисюк, Харківська медична академія післядипломної освіти

O.M. Khvysyuk

В. Г. Марченко, Харківська медична академія післядипломної освіти

V.G. Marchenko

О. А. Цодікова, Харківська медична академія післядипломної освіти

O.A. Tsodikova

О. М. Корж, Харківська медична академія післядипломної освіти

O.M. Korzh

Н. В. Горецька, Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського

N.V. Goretska

References

Інноваційні освітні технології в реалізації програм безперервного професійного розвитку лікарів / О.М. Хвисюк, В.Г. Марченко, В.В. Жеребкін [та ін.] // Медична освіта. – 2014. – № 4. – С. 124–127.

Обгрунтування впровадження стимуляційних технологій на післядипломному етапі ступінчастої системи практично#орієнтованого навчання лікарів загальної практики–сімейної медицини / О.М. Хвисюк, В.Г. Марченко, О.А. Цодікова [та ін.] // Проблеми сучасної медичної науки та освіти. – 2015. – № 13. – С. 6–9.

Симуляции в системе медицинского образования. Создание программы симуляционного обучения : Руководство AMEE № 50 // Пер. с англ.; под ред. З.З. Балкизова. – [Электронный режим]. — Режим доступа: http://medobr.ru/ru/jarticles/28.html?SSr=3701332d9a0820c4e88227c_20c41bf0.

Advanced practice nursing students: pilot test of a simulation scenario / B. Walton-Moss, S. O’Neill, W. Holland [et al.] // Collegian. – 2012. – Vol. 19 (3). – Р. 171–176.

Comparison of high# and low equipment delity during paediatric simulation team training: a case control study / L. Meurling, L. Hedman, K.J. Lidefelt [et al.] // BMC Med. Educ. – 2014. – Oct. – Vol. 18, № 14. – P. 221.

Lopreiato J.O. Simulation-based medical education in pediatrics / J.O. Lopreiato, T. Sawyer // Acad. Pediatr. – 2015. – Мar.-Apr. – Vol. 15 (2). – Р. 134–42.

Simulation in healthcare education: a best evidence practical guide / I. Motola, L.A. Devine, H.S. Chung [et al.] // AMEE Guide No. 82. SBMed Teach. – 2013. – Oct. – Vol. 35 (10). – Р. 511–530.

Teacher-made models: the answer for medical skills training in developing countries? / T.Q. Tran, A. Scherpbier, J. Van Dalen, P.E. Wright // BMC Med Educ. – 2012. – Oct. – Vol. 19, № 12. – Р. 98.

Velde B.P., Lane H., Clay M. (2009). Hands on Learning: The Use of Simulated Clients in Intervention Cases. J Allied Health, Spring. – 38 (1). – Р. 17– 21.