Modern forms of training of general practice doctors of family medicine in conditions of the health care reform
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
In the article there was represented modern view on the problem of proper training of general practice doctors of family medicine on Phthisiology, in the short terms, providing by programm. We carried out analysis of interactive training techniques that could be used to solve this problem and of the experience of their usage in the preparation of general practice doctors in departments of Phthisiology and Pulmonology of GA «ZMAPE Ministry of Health of Ukraine».
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain the copyright and grant the journal the first publication of original scientific articles under the Creative Commons Attribution 4.0 International License, which allows others to distribute work with acknowledgment of authorship and first publication in this journal.
References
Агранович Н.В. Мотивация повышения психолого-педагогических компетенций преподавателя для обеспечения инновационного подхода непрерывного медицинского образования на современном этапе / Н.В. Агранович, А.Б. Ходжаян // Современные проблемы науки и образования. – 2013. – No 2. – [Інтернет ресурс: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=8888].
Артюхина А.И., Чумаков В.И. Интерактивные методы обучения в медицинском ВУЗе: Учебное пособие. – К.: Волгоград, 2011. – 32 с.
Даценко І.Б. Особливості інтегративного підходу в удосконаленні післядипломної освіти лікарів за фахом «неврологія» / І.Б. Даценко, Т.А. Літовченко // Медична освіта. – 2011. – No 3. – С. 73–75.
Скибицкий В.В. Использование современных технологий для качественной подготовки врача-терапевта / В.В. Скибицкий, Н.И. Олейник, Ю.Г. Звягинцева // Соврем. проблемы науки и образования. – 2009. – No 4, прил. No 1. – С. 140–141.
Методы эффективного обучения взрослых: Учебно-методическое пособие. – K.: Москва-Берлин, Transform, 1998. – 124 с.
Шуматов В.Б. Формирование умений и навыков в системе профессиональной компетенции студентов в медицинском вузе / В.Б. Шуматов, Е.В. Крукович, А.Я. Осин, Н.Г. Садова // Тихоокеанский медицинский журнал. – 2010. – No 4. – С. 82–86.
Ходжаян А.Б. Особенности организации эффективной самообразовательной деятельности студентов в медицинском вузе / А.Б. Ходжаян, Н.В. Агранович // Фундаментальные исследования. – 2011. – No 11 (1). – С. 149–153.
Наказ МОЗ України No 620 від 04.09.2014 р. «Уніфікований клінічний протокол первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги дорослим «Туберкульоз».