Modern forms of training of general practice doctors of family medicine in conditions of the health care reform

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Ю. В. Просвєтов
А. Ю. Гусарова
А. В. Левіч
С. С. Барінов

Abstract

In the article there was represented modern view on the problem of proper training of general practice doctors of family medicine on Phthisiology, in the short terms, providing by programm. We carried out analysis of interactive training techniques that could be used to solve this problem and of the experience of their usage in the preparation of general practice doctors in departments of Phthisiology and Pulmonology of GA «ZMAPE Ministry of Health of Ukraine».

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Просвєтов, Ю. В., Гусарова, А. Ю., Левіч, А. В., & Барінов, С. С. (2016). Modern forms of training of general practice doctors of family medicine in conditions of the health care reform. Family Medicine, (1(63), 30–31. https://doi.org/10.30841/2307-5112.1(63).2016.101822
Section
Topical issues
Author Biographies

Ю. В. Просвєтов, ДЗ «Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України»

Ю.В. Просвєтов

А. Ю. Гусарова, ДЗ «Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України»

А.Ю. Гусарова

А. В. Левіч, ДЗ «Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України»

А.В. Левіч

С. С. Барінов, ДЗ «Запорізька медична академія післядипломної освіти МОЗ України»

С.С. Барінов

References

Агранович Н.В. Мотивация повышения психолого-педагогических компетенций преподавателя для обеспечения инновационного подхода непрерывного медицинского образования на современном этапе / Н.В. Агранович, А.Б. Ходжаян // Современные проблемы науки и образования. – 2013. – No 2. – [Інтернет ресурс: https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=8888].

Артюхина А.И., Чумаков В.И. Интерактивные методы обучения в медицинском ВУЗе: Учебное пособие. – К.: Волгоград, 2011. – 32 с.

Даценко І.Б. Особливості інтегративного підходу в удосконаленні післядипломної освіти лікарів за фахом «неврологія» / І.Б. Даценко, Т.А. Літовченко // Медична освіта. – 2011. – No 3. – С. 73–75.

Скибицкий В.В. Использование современных технологий для качественной подготовки врача-терапевта / В.В. Скибицкий, Н.И. Олейник, Ю.Г. Звягинцева // Соврем. проблемы науки и образования. – 2009. – No 4, прил. No 1. – С. 140–141.

Методы эффективного обучения взрослых: Учебно-методическое пособие. – K.: Москва-Берлин, Transform, 1998. – 124 с.

Шуматов В.Б. Формирование умений и навыков в системе профессиональной компетенции студентов в медицинском вузе / В.Б. Шуматов, Е.В. Крукович, А.Я. Осин, Н.Г. Садова // Тихоокеанский медицинский журнал. – 2010. – No 4. – С. 82–86.

Ходжаян А.Б. Особенности организации эффективной самообразовательной деятельности студентов в медицинском вузе / А.Б. Ходжаян, Н.В. Агранович // Фундаментальные исследования. – 2011. – No 11 (1). – С. 149–153.

Наказ МОЗ України No 620 від 04.09.2014 р. «Уніфікований клінічний протокол первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги дорослим «Туберкульоз».