Холістичний підхід у формуванні комунікативної компетентності майбутніх лікарів

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лілія Бабінець
Ірина Боровик
Богдан Мігенько

Анотація

.


Відомо, що ефективне спілкування сімейного лікаря з пацієнтом лежить в основі створення довірчих довготривалих відносин, що є необхідним компонентом роботи лікаря первинної медичної допомоги. Саме тому формування комунікативних навичок є важливою частиною медичної освіти.


Мета дослідження: покращення засвоєння комунікативних навичок студентами-медиками завдяки використанню холістичного підходу в навчанні.


Матеріали та методи. Працівниками кафедри первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики – сімейної медицини розроблено та впроваджено в навчальний процес вибіркову дисципліну для студентів четвертого курсу медичного факультету «Комунікативні навички в медичній практиці».


Результати. На підставі аналізу результатів проведеного анкетування студентів по завершенню вивчення вибіркової дисципліни «Комунікативні навички в медичній практиці» було визначено основні педагогічні методики та форми навчання, які б відповідали холістичному напрямку в освіті. Згідно з даним дослідженням, найбільш валідними формами навчання навичок комунікації, які б були спрямовані на індивідуальні потреби, почуття, цінності кожного студента, є робота в малих групах, Storytelling, рольова гра.


Холістичний підхід в навчанні мотивує студентів до продовження вивчення комунікативних навичок на базі сучасних технологій навчання. Таким чином, використовуючи холістичну освітню концепцію, можна покращити комунікативну компетенцію майбутніх лікарів, закласти основи розуміння необхідності постійного самовдосконалення і самоосвіти протягом усієї професійної лікарської діяльності.


Заключення. Холістичний напрямок в освіті сприяє партнерській взаємодії між студентом і викладачем, досягненню взаєморозуміння і довіри, кращій прихильності та збереженню мотивації до навчання. Використання форм зворотного зв’язку допомагає розпізнати і зрозуміти потреби та почуття кожного студента, ефективно працювати з різноманіттям, мотивує викладача до постійного саморозвитку і самовдосконалення.


Сучасні методи навчання, такі, як робота в малих групах, Storytellling і рольова гра, на думку студентів, є більш валідними в опануванні комунікативною компетенцією майбутнього лікаря.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Бабінець, Л., Боровик, І., & Мігенько, Б. (2021). Холістичний підхід у формуванні комунікативної компетентності майбутніх лікарів. Сімейна Медицина, (4), 53–56. https://doi.org/10.30841/2307-5112.4.2021.249417
Номер
Розділ
На допомогу лікарю-практику
Біографії авторів

Лілія Бабінець, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Бабінець Лілія Степанівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Ірина Боровик, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Боровик Ірина Олегівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Богдан Мігенько, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Мігенько Богдан Орестович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Посилання

Kinash I.O. Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv na etapi profesiinoi pidhotovky [Formation of communicative competence of future doctors at the stage of professional training]. Medychna osvita, Medical education. 2020; 3: 84–8.

Trambovetska Nataliia. Abetka fasylitatsii «Tobto» Kyiv: HO «Insha Osvita», 2017. – 53 р.

Shulha N.V. Kholistychnist – providna tendentsiia rozvytku osvity [Holism – the leading trend of education] //Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2015; III (37):84-7.

Ali NB, Pelletier SR, Shields HM. Innovative curriculum for second-year Harvard-MIT medical students: practicing communication skills with volunteer patients giving immediate feedback. Adv Med Educ Pract, May 2017; 19(8):337-45. DOI: 10.2147/AMEP.S135172.

Amankwah, Dinah. Handling Communication Skills: the Holistic approach. Conference: First National Conference and Workshop on Academic Writing/Communication Skills Programs in Ghanaian Higher Education At: University of Cape Coast, Cape Coast, Ghana, W/R. 2015.

Haq C., Steele D.J., Marchand L., Seibert C., & Brody D. Integrating the art and science of medical practice: innovations in teaching medical communication skills. Family medicine. 2004; 36 Suppl, 43–50 р.

Henry SG, Holmboe ES, Frankel RM. Evidence-based competencies for improving communication skills in graduate medical education: a review with suggestions for implementation. Med Teach. May 2013;35(5):395-403. DOI: 10.3109/0142159X.2013.769677. Epub 2013 Feb 27.

Shochet R, King J, Levine R, Clever S, Wright S. ‘Thinking on my feet’: an improvisation course to enhance students’ confidence and responsiveness in the medical interview. Educ Prim Care. Feb 2013;24(2):119-24. DOI: 10.1080/14739879.2013.11493466.