Необхідність оновлення навчальної програми додипломної медичної освіти у зв’язку з пріоритетністю загальної практики–сімейної медицини

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Лілія Бабінець
Ірина Боровик
Неоніла Корильчук
Наталія Боцюк
Євген Стародуб
Олександр Воронцов
Світлана Рябоконь
Богдан Мігенько
Вадим Творко
Оксана Ясній

Анотація

Стаття присвячена практичним пропозиціям щодо розроблення національної мультидисциплінарної програми викладання дисципліни «Загальна практика–сімейна медицина» на додипломному рівні. Актуальними аспектами створення такої програми є акцент на мотиваційних моментах щодо пріоритетності впровадження сімейної медицини, посилення практичної орієнтованості викладання і наукової доказовості навчального контенту, що відповідає реальному запиту українського суспільства.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Бабінець, Л., Боровик, І., Корильчук, Н., Боцюк, Н., Стародуб, Є., Воронцов, О., Рябоконь, С., Мігенько, Б., Творко, В., & Ясній, О. (2016). Необхідність оновлення навчальної програми додипломної медичної освіти у зв’язку з пріоритетністю загальної практики–сімейної медицини. Сімейна Медицина, (4), 118–120. https://doi.org/10.30841/2307-5112.4.2016.248576
Номер
Розділ
Oрганізація охорони здоров'я
Біографії авторів

Лілія Бабінець, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Бабінець Лілія Степанівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Ірина Боровик, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Боровик Ірина Олегівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Неоніла Корильчук, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Корильчук Неоніла Іванівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Наталія Боцюк, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Боцюк Наталія Євгенівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Євген Стародуб, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Стародуб Євген Михайлович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Олександр Воронцов, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Воронцов Олександр Олександрович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Світлана Рябоконь, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Рябоконь Світлана Степанівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Богдан Мігенько, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Мігенько Богдан Орестович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Вадим Творко, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Творко Вадим Михайлович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Оксана Ясній, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

Ясній Оксана Романівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Посилання

Барна О.М. Сімейна медицина в Україні: від освітньо–організаційних процесів до публічного обговорення / О.М. Барна, А.Я. Базилевич, Т.Г. Лемзякова, Н.В. Снігир, С.О. Величко, В.Є. Сабадаш, Г.Д. Кіржнеря, Я.В. Корост, В.П. Фазлєєва // Ліки України. – 2015. – № 2 (188). – С. 58-63.

Ковальчук Л.Я. Проблеми кадрового забезпечення первинної ланки охорони здоров’я та можливі шляхи їх вирішення / Л.Я. Ковальчук // Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України. – 2012. – № 2. – С. 30–35.

Успіхи і проблеми викладання сімейної медицини на додипломному етапі: досвід Тернопільського державного медичного університету / Л.С. Бабінець, І.О. Боровик, Н.Є. Боцюк [та співавт.] // Сімейна медицина. – 2013. – № 4. – С. 28–31.

Черешнюк Г.С. Проблемні питання підготовки лікарів загальної практики–сімейної медицини в період реформування в пілотному регіоні / Г.С. Черешнюк // Сучасні медичні технології. – 2013. – № 2. – С. 125-128.

Вороненко Ю.В. Нормативно-правовое обеспечение семейной медицины в свете реформы здравоохранения Украины / Ю.В. Вороненко, О.Г. Шекера // Здоровье общества. – 2013. – № 1. – С. 15-22.

Аналіз проблем кадрового забезпечення первинної медичної допомоги в контексті реформування галузі охорони здоров’я в Україні / Ю.В. Вороненко, Н.Г. Гойда, О.Г. Шекера // Здоров’я суспільства. – 2013. – Т. 2, № 2. – С. 14-21.

Богомаз В.М. Оцінка досвіду навчання лікарів за кордоном на етапі безперервного професійного розвитку / В.М. Богомаз, П.В. Римаренко, О.І. Могила // Український медичний часопис. – 2012. – № 6 (92).

Колесник Ю.М. Шляхи оптимізації підготовки лікарів загальної практики сімейної медицини на додипломному етапі відповідно до наскрізної програми / Колесник Ю.М., Нерянов Ю.М., Михайловська Н.С. // Запорожский медицинский журнал. – 2014. – № 1 (82). – С. 109-112.

Михайловська Н.С. Сучасні аспекти підготовки лікарів загальної практики у вищих медичних навчальних закладах / Н.С. Михайловська // Здоровье ребенка. – 2014. – № 2. – С. 137-139.

The Influence of Academic Discourses on Medical Students’ Identification with the Discipline of Family Medicine / С. Rodríguez, S. Lуpez-Roig, T. Pawlikowska [et al.] // Acad Med. – Nov 18. [Epub ahead of print] – 2014.

Undergraduate medical education in general practice/family medicine throughout Europe – a descriptive study / M. Brekke, F. Carelli, N. Zarbailov [et al.] // BMC Med. Educ. – 2013. – Vol. 13. – Р. 157.