Актуальні акценти оптимізації виробничої практики студентів V курсу вищих медичних закладів України

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Л. С. Бабінець
Н. Є. Боцюк
І. О. Боровик
Н. І. Корильчук
О. О. Воронцов
Б. О. Мігенько
С. С. Рябоконь
В. М. Творко

Анотація

Мета дослідження: підвищення ефективності практичної підготовки сімейного лікаря під час амбулаторної виробничої практики студентів V курсу.

У статті висвітлено нові підходи до оптимізації підготовки фахівців із загальної практики-сімейної медицини на додипломному рівні навчання. Наводиться досвід впровадження нових методик курації викладачами виробничої практики студентів V курсу. Проаналізовано проблемні питання їхньої практичної роботи за результатами добровільного анонімного анкетування.

Висновки. 1. Розширення та зміцнення наявних клінічних практичних баз і залучення нових баз у центрах первинної медичної допомоги (ПМД), особливо у сільській місцевості, забезпечить оптимізацію проходження студентами амбулаторної лікарської практики. 2. Включення до програми амбулаторної виробничої практики питань економіки закладів охорони здоров’я ПМД, медичного права, менеджменту і маркетингу сприятиме адаптації випускників до нових соціально-економічних умов під час реформування системи охорони здоров’я.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Бабінець, Л. С., Боцюк, Н. Є., Боровик, І. О., Корильчук, Н. І., Воронцов, О. О., Мігенько, Б. О., Рябоконь, С. С., & Творко, В. М. (2019). Актуальні акценти оптимізації виробничої практики студентів V курсу вищих медичних закладів України. Сімейна Медицина, (5-6), 51–53. https://doi.org/10.30841/2307-5112.5-6.2019.193455
Номер
Розділ
Актуальні теми
Біографії авторів

Л. С. Бабінець, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Бабінець Лілія Степанівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Н. Є. Боцюк, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Боцюк Наталія Євгенівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

І. О. Боровик, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Боровик Ірина Олегівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Н. І. Корильчук, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Корильчук Неоніла Іванівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

О. О. Воронцов, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Воронцов Олександр Олександрович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Б. О. Мігенько, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Мігенько Богдан Орестович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

С. С. Рябоконь, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Рябоконь Світлана Степанівна,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

В. М. Творко, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України»

Творко Вадим Михайлович,

кафедра первинної медико-санітарної допомоги та загальної практики–сімейної медицини

Посилання

Підходи до підготовки сімейних лікарів в Україні та країнах Європи / Ю.В. Вороненко, О.Г. Шекера, В.І. Ткаченко [та ін.] // Український медичний часопис. – 2014. – № 3. – С. 101–103.

Бабінець Л.С., Боровик І.О., Корильчук Н.І. Сімейна медицина: у 3 кн.: підручник. Кн. 2. Симптоми і синдроми у клініці внутрішніх хвороб / Л.С. Бабінець, О.М. Барна, С.В. Білецький та ін.; за ред. О.М. Гиріної, Л.М. Пасієшвілі. – К.: ВСВ «Медицина», 2016. – 456 с. Для студентів вищих медичних навчальних закладів IV рівня акредитації, лікарів-інтернів за спеціальністю «Загальна практика-сімейна медицина».

Запорожан В.М. Інноваційні підходи до підготовки сучасного лікаря / В.М. Запорожан // Медична освіта. – 2014. – № 2. – С. 38–40.

Бабінець Л.С. Актуальні аспекти європейських клінічних протоколів (Фінляндія) у викладанні сімейної медицини на додипломному рівні: загальні положення про артеріальну гіпертензію, діагностика, немедикаментозні заходи // «Сімейна медицина». – 2018. – № 4 (78). – С. 24–28.

Щорічна доповідь про стан здоров’я населення, санітарно-епідемічну ситуацію та результати діяльності системи охорони здоров’я України. 2016 рік / ред. В.В. Шафранський. – К.: МОЗ України, ДУ «УІСД МОЗ України», 2017. – 516 с.