Досвід минулого у формуванні комунікативних навичок майбутнього лікаря: «Знаючи минуле, лікар повинен передбачати майбутнє»
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Статтю присвячено висвітленню власного досвіду формування і посилення мотивації майбутніх фахівців у галузі первинної медичної допомоги, профілактики та реабілітації за рахунок формування й використання актуальних контентів афоризмів великих філософів і лікарів давніх часів. Актуальність та масштабність проблем реформування медичної галузі та розвитку медичної освіти зберігається протягом багатьох років. Новітні високотехнологічні й коштовні методики навчання доповнюються класичними методиками викладання із належним фаховим рівнем науково-педагогічних колективів. Професійна успішність має в своїй основі окрім знань, умінь та клінічних навичок ще й комунікативні навички, які висвітлюють ставлення майбутнього лікаря до обраної професії. Не варто вишукувати нових слів, аби доводити роль комунікативних навичок. Спеціально підібрані висловлювання найбільш авторитетного фахівця – старогрецького лікаря Гіппократа, які було вичерпно сформульовано ще у IV столітті до нашої ери, вра-жають своєю переконливістю. Рекомендуємо використовувати актуальні контенти афоризмів великих лікарів і філософів як додатковий педагогічний прийом оптимізації підготовки студентів до виконання ними практичної роботи у клініці.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторське право, а також надають журналу право першого опублікування оригінальних наукових статей на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, що дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства твору та першої публікації в цьому журналі.
Посилання
Воронцов О.О. Вагітність – не хвороба, а вагітна – не пацієнт // Ваше здоров’я. – 2007. – № 15. – С. 12.
Зіменковський Б.С., Гжегоцький М.Р., Солонинко І.І., Радченко О.М., Стрільчук О.М. Сучасні особливості парадигми медичної освіти в Україні / Б.С. Зіменковський, М.Р. Гжегоцький, І.І. Солонинко, О.М. Радченко, О.М. Стрільчук // Медична освіта. – 2018. – № 2. – С. 61–64.
Щепин О.П., Филатов В.Б., Нечаев В.С. и др. // Вестник РАМН. – 1998. – № 10. – С. 38–41.
Концепція Розвитку Тернопільського державного медичного університету імені І.Я. Горбачевського (інтеграція у світовий медичний освітній простір). – Тернопіль ТДМУ. «Укрмедкнига», 2006. – 49 с.
Воронцов О.О. Комунікативна культура майбутніх сімейних лікарів у питаннях планування сім’ї / О.О. Воронцов, Л.С. Бабінець // Бібліотека сімейного лікаря та сімейної медсестри. – К., 2013. – № 1. – С. 58–62.
Воронцов О.О. Використання афоризмів медичного спрямування у викладанні загальної практики-сімейної медицини на додипломному етапі вищої медичної освіти / Воронцов О.О., Бабінець Л.С. // Сімейна медицина. – 2018. – № 1 (75). – С. 51–54.
Афоризмы великих врачей: Гиппократ, Гален, Авиценна, Арнольд из Виллановы, Парацельс / [сост. В.П. Бутромеев, В.В. Бутромеев]. – М.: Просвещение, 2017. – 304 с.