Динамічні зміни знань і ступеня мотивації сімейних лікарів та медсестер після проходження ними інтерактивного тренінгу
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Анотація
Мета дослідження: оцінювання ефективності тренінгових занять щодо зміни рівня знань та ступеня мотивації сімейних лікарів стосовно впровадження в їхню клінічну практику доказового скринінгу та превентивних заходів.
Матеріали та методи. До проведення інтерактивного тренінгу, одразу після проведення, через 3 і 12 міс після тренінгу проводили оцінювання знань учасників, а також оцінювання мотивації щодо впровадження знань у практичну діяльність. Загальна кількість осіб, які взяли участь у тестуванні, становила 334 особи, серед яких 68,7% сімейних лікарів та 31,3% медсестер.
Результати. За результатами тестування середній рівень знань сімейних лікарів на початку тренінгу був досить низьким і становив лише 6,1±1,8 бала із 20 можливих. Одразу після тренінгу рівень знань достовірно підвищився і становив 14,9±2,3 бала (р<0,001), а через 3 міс після тренінгу середній рівень знань зменшився до 10,21±3,21 бала, але був вище, ніж до початку тренінгу (р>0,005). Рівень мотивації медпрацівників на початку тренінгу був середнім, одразу після тренінгу рівень мотивації підвищився до 19,95±2,38 бала і був достовірно вище, ніж спочатку (р>0,005). Через 3 міс після тренінгу рівень мотивації учасників тренінгу до впровадження змін у практиці дещо знизився і становив 19,11±3,18 бала (р<0,005), а через 12 міс після тренінгу він виявився достовірно нижче попередніх даних – 16,1±4,53 бала (р>0,005) і фактично відповідав стартовому стартовому рівню мотивації, зареєстрованому до тренінгу.
Заключення. Інтерактивні тренінги виявилися ефективним методом підвищення рівня знань і мотивації медпрацівників щодо впровадження в їхню клінічну практику доказових рекомендацій з профілактики і скринінгу кардіоваскулярних ризиків. Хоча рівень знань медпрацівників залишився стабільним через 3 і 12 міс після тренінгу, рівень мотивації через 12 міс після тренінгу достовірно знизився за відсутності низки факторів, що підтримують мотивацію медичного персоналу до змін.##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторське право, а також надають журналу право першого опублікування оригінальних наукових статей на умовах ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License, що дозволяє іншим розповсюджувати роботу з визнанням авторства твору та першої публікації в цьому журналі.
Посилання
Гуревич Р.С. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців / Р.С. Гуревич, М.Ю. Кадемія, М.М. Козяр; за ред. член-кор. НАПН України Гуревича Р.С. – Львів: ЛДУ БЖД, 2012. – 380 с.
Кадемія М.Ю. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: Cловник-глосарій / М.Ю. Кадемія, М.М. Козяр, Т.Є. Рак. – Львів: СПОЛОМ, 2011. – 136 с.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України: [гол. ред. В.Г. Кремень]. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Новые педагогические и информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / [Е.С. Полат, М.Ю. Бухаркина, М.В. Моисеева, А.Е. Петров]; под. ред. Е.С. Полат. – 2-е изд., стер. – М.: Издат. центр «Академия», 2005. – 272 с.
Фурс М.В. Интерактивные формы обучения – средство повышения уровня профессиональной подготовки студентов / М.В. Фурс // Вестник высшей школы. – № 10. – Ноябрь. – 2011. – С. 29.
Steimle Y., Gurevych I. Muhlhauser M. Notetaking in University Courses and its Implications on e-learning Systems. In: Tagungsband der 5.e. – Learning Fachtagung Informatik, Siegen, Germany, pp. 45–56. PDF