Безперервна освіта як один з пріоритетних методів післядипломного навчання: перспективи і проблеми впровадження у сімейній медицині

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Л. В. Глушко
Х. С. Симчич
С. В. Федоров
В. Т. Рудник
І. В. Козлова
Т. Ю. Гавриш
Н. З. Позур
Т. І. Маковецька
А. В. Симчич

Анотація

У статті підкреслено пріоритетність безперервної освіти (БО) у професійному розвитку і сучасній підготовці сімейного лікаря. Зазначені актуальні питання БО як стратегічного та перспективного напрямку розвитку післядипломної освіти. Акцентовано увагу на вплив безперервної освіти на професійний розвиток лікаря з позицій Всесвітньої федерації медичної освіти. Також окреслено розвиток післядипломної освіти згідно концепції розвитку вищої медичної освіти України та Національної доктрини. Висвітлено основні тенденції навчання в Європі та Україні, ключові напрямки розвитку, перспективи та проблеми професійної освіти для сімейних лікарів. Зазначено характерні ознаки безперервної освіти, основні засоби та шляхи реалізації в рамках післядипломної освіти. Акцентовано увагу медичної спільноти на проблематику безперервної освіти в Україні. Проаналізовано існуючу систему підготовки сімейного лікаря на кафедрі терапії і сімейної медицини післядипломної освіти та етапи організаційного підходу до навчання сімейних лікарів Прикарпаття. Визначено шляхи подолання проблем і наближення безперервної освіти до світових стандартів. Зроблено висновки, що знання, отримані протягом безперервної післядипломної освіти та лікарської діяльності, а також підвищення мотивації до постійного оновлення і здобуття практичних навичок, отриманих з досвідом, стануть фундаментом успішної роботи сімейного лікаря та вирішальним чинником розвитку сімейної медицини у цілому. На шляху до вдосконалення системи післядипломної професійної освіти в Україні та кафедри терапії і сімейної медицини є ще багато невирішених питань, тому є обов’язковим постійний пошук нових прогресивних методів підвищення професійної кваліфікації сімейних лікарів із залученням найновіших методів навчання та передових технологій з урахуванням особливостей системи охорони здоров’я в державі загалом і на Прикарпатті зокрема в період її реформування.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Як цитувати
Глушко, Л. В., Симчич, Х. С., Федоров, С. В., Рудник, В. Т., Козлова, І. В., Гавриш, Т. Ю., Позур, Н. З., Маковецька, Т. І., & Симчич, А. В. (2017). Безперервна освіта як один з пріоритетних методів післядипломного навчання: перспективи і проблеми впровадження у сімейній медицині. Сімейна Медицина, (2(70), 161–164. https://doi.org/10.30841/2307-5112.2(70).2017.115513
Розділ
Неперервна професійна освіта лікарів
Біографії авторів

Л. В. Глушко, ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

L.V. Hlushko

Х. С. Симчич, ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

Kh.S. Symchych

С. В. Федоров, ДВНЗ «Івано Франківський національний медичний університет»

S.V. Fedorov

В. Т. Рудник, ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

V.T. Rudnyk

І. В. Козлова, ДВНЗ «Івано Франківський національний медичний університет»

I.V. Kozlova

Т. Ю. Гавриш, ДВНЗ «Івано-Франківський національний медичний університет»

T.Yu. Havrysh

Н. З. Позур, ДВНЗ «Івано Франківський національний медичний університет»

N.Z. Pozur

Т. І. Маковецька, ДВНЗ «Івано Франківський національний медичний університет»

T.I. Makovetska

А. В. Симчич, ДВНЗ «Івано Франківський національний медичний університет»

A.V. Symchych

Посилання

Бухальська С. Компетентісний підхід. Теоретичний аналіз ключових дефініцій вищої медичної освіти / С. Бухальська // Нова пед. думка. – 2009. – No 2. – С. 84–87.

Вороненко Ю.В. Дистанційне навчання в режимі on line: нові можливості для професійного розвитку, нові перспективи [Електронний Ресурс] / Ю.В. Вороненко, І.С. Зозуля // Укр.мед.часопис. – No 3, V–VI. – 2011. – Режим доступу: http://www.umj.com.ua/article/13283/

Господарський І.Я. Система безперервної післядипломної медичної освіти у Польщі / І.Я. Господарський, Н.В. Харченко, А.Р. Вайда // Медична освіта. – 2015. – No 4. – С. 9–14.

Козловська Г.В. Безперервна освіта в Європі та Україні: соціологічний аналіз / Г.В. Козловська // Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія No 11. Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління: збірник наукових праць. – Випуск 7. – 2008. – C. 13–20.

Кудрявцева С.П. Міжнародна інформація / С.П. Кудрявцева, В.В. Колос — К.: Видавничий Дім «Слово», 2005. – 400 с.

Мандрика О.І. Безперервна освіта педагогічного колективу за системою індивідуальних траекторій педагогів [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://virtkafedra.ucoz.ua/el_gurnal/pages/vyp8

Раціональний підхід до викладання інтернатури за спеціальністю «Загальна практика сімейна медицина» в амбулаторно поліклінічних умовах / Л.В. Глушко, Х.С. Симчич, Т.Ю. Гавриш [та ін.] // Сімейна медицина. – 2015. – No 4. – С. 17–19.

Рижак М.М. Безперервна освіта як один із приорітетів болонського процесу [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://masters.kubg.edu.ua/index.php/gi/article/view/207/216#.V_4GufTwlmA

Тенденції інтеграції систем підготовки та атестації медичних кадрів у світі та Україні / Ю.В. Вороненко, Ю.П. Вдовиченко, О.К. Толстанов [та ін.] // Медична освіта. – 2015. – No 2. – С. 41–45.

Топчій Т.В. Безперервна освіта як системне середовище формування особистості / Т.В. Топчий // Вісник Національної юридичної академії України імені Ярослава Мудрого. Сер.: Філософія, філософія права, політологія, соціологія. – 2014. – No 3. – С. 222–228.