Self-improvement is the main factor in the success of a family doctor practice

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

М. А. Дудченко
Н. Г. Третяк
С. І. Сорокіна
М. О. Дудченко

Abstract

The family doctor’s profession is hard, tense and not always pleasant. The doctor does not know rest, no repose. He has no holidays, no weekend days. From the morning until late at night, and often all over the night, the doctor is among the suffering people.

The quality of vocational training depends not so much on the congenital (type of nervous system, memory, etc.) as on the qualities acquired, such as general development, memory, humanism, charity, mastering of medical knowledge while studying at a university, etc.

At the same time, the doctor must own the entire range of medical knowledge, be a cultured, educated intellectual, erudite in all spheres of human life.

A creative physician must constantly engage in self-improvement with the aim to acquire professional experience, deep theoretical knowledge and practical skills using all available methods.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

How to Cite
Дудченко, М. А., Третяк, Н. Г., Сорокіна, С. І., & Дудченко, М. О. (2018). Self-improvement is the main factor in the success of a family doctor practice. Family Medicine, (3), 140–142. https://doi.org/10.30841/2307-5112.3.2018.147586
Section
Continuing professional education of doctors
Author Biographies

М. А. Дудченко, Ukrainian Medical Stomatological Academy

Maksym A. Dudchenko,

Department of Internal Medicine № 1

Н. Г. Третяк, Ukrainian Medical Stomatological Academy

Nataliia G. Tretiak,

Department of Internal Medicine № 1

С. І. Сорокіна, Ukrainian Medical Stomatological Academy

Svitlana I. Sorokina,

Department of Internal Medicine № 1

М. О. Дудченко, Ukrainian Medical Stomatological Academy

Maksym О. Dudchenko,

Department of Surgery № 4 with Minimally Invasive Surgery

References

Бідучак А.С. Оптимізація профілактики поведінкових чинників ризику в практиці медичного працівника // Лікарська справа. – 2015. – № 1–2. – С. 112–115.

Веденко Б.Г. Медична етика і деонтологія (повернення до теми) / Л.Б. Веденко, Ф.В. Мельник // Новости медицины и фармации. – 2012. – № 6 (404). – С. 20–21. Full text

Веденко Б.Г. Індивідуальна підготовка медичних працівників – суттєвий крок безперервного професійного розвитку / Г.В. Даценко // Новости медицины и фармации. – 2012. – № 16 (426). – С. 26–27. Full text

Дан Г.П. Етика для лікарів, медсестер і пацієнтів. – Львів: Свічадо, 2008. – 200 с.

Калашников Н.А., Куница С.Н. Аспекты взаимодействия пациента и врача, возможности их оптимизации в медицинской практике (Часть1) // Український медичний вісник. Therapia. – 2015. – № 6. – С. 36–39.

Коваль П.Б., Прохно О.І. Юридичні аспекти співпраці лікаря і пацієнта (огляд законодавчої бази) // Неонатологія, хірургія та перинатальна медицина. – 2015. – № 2. – С. 11–16. https://doi.org/10.24061/2413-4260.V.2.16.2015.2

Исторический опит медицины в годы Великой Отечественной войны 1041–1945 г. / Под редакцией проф. К.А. Кашкова // Матер. VI Всероссийской конференции. – М., 2010. – 230 с.

Лихтенштейн Е.И. Помнить о больном. – К.: Здоров’я, 2012. – 153 с.

Шкуренко Д.А. Общая медицинская психология. – Ростов-на-Дону: Феникс, 2002. – 350 с.